Veel gestelde vragen

Hier treft u een overzicht met veel gestelde vragen.







Heeft u een vraag, kijk dan eerst op deze pagina voor uw antwoord.

Veel gestelde vragen:

* Activering / verzilvering:
Wanneer moet u de Eventbon activeren / verzilveren?
_ De Eventbon zonder datum hoeft pas geactiveerd / verzilverd te worden wanneer er een datum wordt gekozen.
Dit kan gedaan worden door de persoon die de Eventbon in bezit heeft.
Voor activering / inzilvering heeft u het bonnummer nodig en de activeringscode.
_ De Eventbon waarbij u direct een datum heeft gekozen hoeft niet meer geactiveerd / verzilverd te worden. Dit staat wel in de mail die u ontvangt na uw betaling maar de activering is reeds gedaan bij uw datum keuze.
Bewaar altijd de mail met de Eventbon en activeringscode!

* Activering van uw Eventbon:
Hoe moet u de Eventbon activeren / verzilveren?
_ De Eventbon kan geactiveerd / verzilverd  worden door te handelen zoals vemeld op de Eventbon. U heeft hiervoor uw activeringscode, Eventbonnummer en volgnummer nodig (indien uw Eventbon afwijkend is volg dan de intructies op uw Eventbon op). 
U kunt alleen verzilveren zoals vermeld op de Eventbon, dit is om uw Eventbon te beschermen tegen fraude. Indien wij dit niet op deze wijze doen zullen anderen uw Eventbon onrechtmatig proberen te gebruiken.    
U zult dan ook begrijpen dat telefonisch reserveren of direct reserveren bij een locatie met gebruikmaking van een Eventbon onder geen enkele mogelijkheid kan. 

Wij danken u voor uw begrip!
   

* Activeringscode:
Wanneer ontvangt u de activeringscode?
_ Nadat u de betalingsprocedure heeft afgerond ontvangt u in uw mailbox een mail met daarin de activeringscode, bijlage van deze mail is het factuuur, tevens treft u in deze mail een link aan waarmee u uw Eventbon kunt downloaden. Kiest u voor de optie per post, dan ontvangt u per post alleen de Eventbon, de activeringscode dient u dus zelf te overhandigen aan de persoon die de Eventbon ontvangt.
De activeringscode is ontvangen door de persoon die de Eventbon heeft gekocht, deze vult het mailadres in waar deze activeringscode naar toe wordt verzonden, u kunt dus bij deze persoon de activeringscode opvragen / navragen. Event Store heeft hier geen enkele invloed op, alleen de persoon die dus de Eventbon heeft gekocht.
Tevens staat de volgende regel duidelijk en stellig op de Eventbon:
"De activeringscode heeft u apart ontvangen".
Vraag hier dus naar aan de persoon van wie u de Eventbon heeft ontvangen!

* Activeringscode kwijt?:
U bent de activeringscode kwijt, wat nu?
_ Kosten voor het nogmaals toezenden van de activeringscode, naar de mail van degene die de Eventbon besteld heeft kost 15 euro (administratie / verwerkingskosten). Wij kunnen alleen naar degene die de Eventbon besteld heeft de activeringscode sturen in verband met veiligheidsredenen.
Hoe kunt u dit doen? Na ontvangst van een correct en volledig ingevuld formulier, incassering en bijschrijving op onze rekening, wordt de activeringscode verzonden (dit kan enige dagen duren). Klik hier voor het bijbehorende formulier.
Let op: dit doen wij van Event Store uit coulance! Wij zijn dit wettelijk niet verplicht!
Wij zijn hiertoe niet verplicht omdat: de activeringscode is ontvangen door de persoon die de Eventbon heeft gekocht, deze vult het mailadres in waar deze activeringscode naar toe wordt verzonden, u dient dus bij deze persoon de activeringscode opvragen / navragen. Event Store heeft hier geen enkele invloed op, alleen de persoon die dus de Eventbon heeft gekocht.
Tevens staat de volgende regel duidelijk en stellig op de Eventbon:
"De activeringscode heeft u apart ontvangen".
Vraag hier dus naar aan de persoon van wie u de Eventbon heeft ontvangen!

De letterlijke tekst die de persoon heeft ontvangen in de mailbox en gelezen is:

"Beste XXX,

Uw betaling voor de bestelling #xxxxxxxxx is verwerkt.
Bijgevoegd vindt u de aangeschafte bon(nen) voor uw gekozen evenement.
Hieronder vind u de bijbehorende activeringscodes.

Bonnummer              Activeringscode         Link
ES-XXXX-XXXX XXX     ****                        
Bewaar deze codes goed en geef ze indien van toepassing aan de persoon die de Eventbon krijgt.
Met het bonnummer en de activeringscode kunt u in het systeem een datum kiezen / verzilveren.
De codes worden eenmalig verstrekt."

 

 

* Activeringscode niet gehad?:
U heeft de activeringscode niet gehad?
_ Dit is niet mogelijk! Het systeem stuurt altijd de mail met de gegevens  uit!
Discussie hierover is niet mogelijk en wij gaan deze discussie ook niet aan, zie algemene voorwaarden.
De persoon die de Eventbon besteld dient een mailadres in
te vullen, na betaling via IDEAL stuurt het systeem automatisch naar dit mailadres de mail met: activeringscode, factuur en download link voor de Eventbon. U bent zelf verantwoordelijk voor een goed werkend mailadres (zie algemene voorwaarden). Event Store kan op geen enkele wijze hiervoor aansprakelijk worden gesteld. 
Tevens is het wettelijk uw eigen verantwoordelijkheid om binnen een termijn van
14 dagen aan te geven dat u geen, niet de juiste of incorrecte gegevens heeft ontvangen, met wederom de nadruk dat u zelf alle gegevens heeft ingevuld.
U kunt wel in uw ongewenste mail kijken daar kan de mail ingekomen zijn.
Bent u dus uw activeringscode kwijt geraakt, zie dan het punt:  
* Activeringscode kwijt? hierboven dit is de eninge coulance die wij kunnen geven.
Let op: dit doen wij van Event Store uit coulance! Wij zijn dit wettelijk niet verplicht!
Wij zijn hiertoe niet verplicht omdat: de activeringscode is ontvangen door de persoon die de Eventbon heeft gekocht, deze vult het mailadres in waar deze activeringscode naar toe wordt verzonden, u kunt dus ook bij deze persoon de activeringscode opvragen / navragen. Event Store heeft hier geen enkele invloed op, alleen de persoon die dus de Eventbon heeft gekocht.
Tevens staat de volgende regel duidelijk en stellig op de Eventbon:
"De activeringscode heeft u apart ontvangen".
Vraag hier dus naar aan de persoon van wie u de Eventbon heeft ontvangen!

* Annuleren?:
U wilt uw bestelling annuleren?
_ Overeenkomstig de algemene voorwaarden is het buiten de gestelde bedenktijd van 14 dagen onder geen enkele voorwaarden mogelijk te annuleren.

* Annuleren van reservering met datum?:
U wilt uw reservering met datum annuleren?
_ Overeenkomstig de algemene voorwaarden is het onder geen enkele voorwaarden mogelijk te annuleren.

* Bedenktijd aankoop:
Hoe moet u uw aankoop annuleren?
_ Uw bedenktijd voor uw aankoop is 14 dagen. U kunt dus binnen 14 dagen na uw betaling uw aankoop annuleren. Dit geldt alleen voor aankopen van Eventbonnen zonder arrangementsdatum en Eventbonnen die niet ter verzilvering / activering zijn aangeboden. Bij eventbonnen met arrangementsdatum zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.
 

* Betaling:
Hoe kunt u betalen? 
Klik hier .


* Bezorging:
Hoe snel heeft u de cadeaubon in "huis"?
_ Via onze site bestellen, betekent binnen 1 minuut in uw mail box.
Na uw bestelling kunt u direct uw cadeaubon in uw mail box ontvangen en uitprinten.
Dit is als u de optie online betalen kiest. 
_ Neemt u de optie per post laten bezorgen, dan is het duur afhankelijk van de post.
Het factuur en uw Eventbon wordt u naast mail ook per post toegezonden, Activeringscode worden nooit per post verstuurd, deze ontvangt u eenmalig per mail direct na de betaling.

* Datum direct kiezen
U wilt geen cadeaubon maar gelijk een datum: Hoe kunt u bestellen?
Klik hier.

* Datumverplaatsing:
U heeft een datum gekozen en wenst deze te verplaatsen is dit mogelijk?
_ Nadat u een datum heeft gekozen is het helaas niet mogelijk om de datum te verplaatsen of te annuleren.
Tip: De Eventbon is  in naam overdraagbaar dus u kunt uw Eventbon ook door iemand anders laten verzilveren en deze het event laten doen. 

* Datum keuze en bevestiging van EventStore:
1.  U heeft een datum gekozen maar ontvangt geen bevestiging? 
_ Normaliter ontvangt u binnen 5 werkdagen nadat u uw datum heeft gekozen een bevestiging van Event Store via de mail. Ontvangt u binnen 5 werkdagen geen bevestiging neem dan via de contact link contact met ons op.
Wij zijn ook afhankelijk van instructeurs en vragen uw begrip dat sommige events iets langer duren voor u uw datum bevestiging ontvangt.
Momenteel duurt de bevestiging van de volgende events langer:
- paragliding
- zweefvliegen
In de vakantieperiodes zijn veel events snel volgeboekt.
In de maanden juli, augustus en december is het voor Event Store moeilijk om u snel te antwoorden aangezien wij afhankelijk zijn van instructeurs. Bij de desbereffende events ontvangt u van ons een standaardmail dat wij in de maanden juli, augustus en december volzitten en vanaf wanneer u weer het beste een datum kunt indienen.
Wij doen dit om u niet onnodig lang te laten wachten.

2.  U heeft een datum gekozen maar ontvangt geen bevestiging?
Het is ook mogelijk dat de bevestigingsmail vanaf uw kant of onze kant niet aankomt.
Zowel u als Event Store kan hier helaas niks aandoen dit is de technische kant. 
U kunt dan het beste contact met ons opnemen via de contact link.              

Wij danken u voor uw begrip!       


* Eventbon:
Wanneer ontvangt u de Eventbon?
_ Nadat u de betalingsprocedure heeft afgerond ontvangt u direct in uw mailbox een mail met daarin de activeringscode, bijlage van deze mail is het factuuur, tevens treft u in deze mail een link aan waarmee u uw Eventbon kunt downloaden. Kiest u voor de optie per post, dan ontvangt u per post alleen de Eventbon, de activeringscode dient u dus zelf te overhandigen aan de persoon die de Eventbon ontvangt.

* Eventbon niet direct ontvangen in uw mailbox nauw bestelling:
_ Wij raden u aan om bij uw ongewenste mail te kijken.
_ Mail accounts van Tiscali en enkele anderen mail providers willen de mail met de Eventbon weleens blokkeren.   
Zowel u als Event Store kan hier helaas niks aandoen dit is de technische kant. 
U kunt dan het beste contact met ons opnemen via de contact link.              

Wij danken u voor uw begrip!       

* Event niet meer te vinden op www.event-store.nl:
U heeft een Eventbon voor een bepaald event en wordt niet meer aangeboden door Event Store?
_ De mogelijkheid bestaat dat door omstandigheden het assortiment van Event Store met events is veranderd. Indien u reeds een Eventbon heeft voor een bepaald event en deze wordt niet meer aangeboden door Event Store kunt u ter waarde van hetzelfde bedrag van uw huidige event een ander event kiezen vanaf www.event-store.nl .

 

* Geldigheid:
Hoe lang is een cadeaubon geldig?
_ Een cadeaubon is 1 jaar lang geldig.
De ontvanger heeft dus 1 jaar de tijd  om een geschikte datum te kiezen.
Het is mogelijk om de cadeaubon geldigheid te verlengen, dit dient voor de verloopdatum te worden gedaan. Event Store is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van een cadeaubon. Dat geldt ook voor verlopen cadeaubonnen die niet meer geldig zijn.
Event Store biedt hierin geen coulance. 


* Volgnummer:
Waar kunt u het volgnummer vinden?
_ Het volgnummer kunt u vinden op de Eventbon.
Deze staat rechtboven onder het eventbonnummer. 

 

* Weersomstandigheden:
U heeft een event en het is slecht weer wat nu?
_ Sommige events zijn afhankelijk van het weer, bij uw datum keuze van het event ontvangt u bij de datum bevestiging of u contact dient op te nemen met de instructeur in verband met de doorgang. Dit contact is dan in de meeste gevallen op de ochtend van het event of de dag voor het event. De instructeur bepaald of er doorgang kan vinden. Mocht het event door weersomstandigheden niet doorgaan dan kunt u bij dit contact met de instructeur direct een andere datum kiezen. Wacht u liever om op een ander moment een datum te kiezen let u er dan op dat deze datum binnen 6 maanden na uw laatste datum (de datum die door de weersomstandigheden niet door kon gaan) van het event gekozen dient te zijn.  


* Zwangerschap:
U bent zwanger?
_ Indien u zwanger bent raden wij deelname aan onze events af.
Deelname is op eigen risico.
Tip: De Eventbon is  in naam overdraagbaar dus u kunt uw Eventbon ook door iemand anders laten verzilveren en deze het event laten doen.